Treningi pamięci


- treningi pamięci

- metoda

- kursy

- Interaktywny Kurs Treningu Pamięci

- trenerzy

- cennik zajęć


Interaktywny Kurs Treningu Pamięci

Prezentujemy program oparty na założeniach metodycznych Szkoły Pamięci Wojakowskich. Poszczególne moduły powstały w oparciu o stosowane od kilku lat na zajęciach SPW programy wspomagające trening pamięci, koncentrację uwagi, spostrzegawczość, refleks, szybkie czytanie i inne techniki związane z rozwojem umysłu. Przydatność poszczególnych programów została sprawdzona w praktyce, dzięki czemu, przy odrobinie samodyscypliny jakiej wymagają poszczególne aplikacje, możemy zagwarantować powtarzalność sukcesów. Przyjemnego intelektualnego wysiłku... Ty też możesz ustanowić pamięciowy rekord Guinnessa.

Tutaj możesz pobrać bezpłatną wersję testową (o ograniczonej funkcjonalności).

Informacje o zakupie programu dostępne w naszym Biurze i na www.spw.pl

Więcej informacji na temat programu znajdziesz na stronie www.spw.pl

A oto opis modułów programu:

Przedstawiona wersja oprogramowania IKTP (Interaktywny kurs treningu pamięci) zawiera 7 modułów z ćwiczeniami oznaczonymi odpowiednimi ikonkami oraz  1 modułu Wyjście służącego zakończeniu gry i opuszczeniu programu, oznaczonego ikonką otwartych drzwi. Skrócone opisy poszczególnych modułów znajdują się przy odpowiadających im ikonkach. Wejście do odpowiedniego modułu odbywa się poprzez najechanie na ikonkę myszką (moduł zostaje podświetlony) i zatwierdzenie wyboru poprzez kliknięcie.  

Moduł Losowanie pozwala na ćwiczenie zapamiętywania serii cyfr i liczb. Zarówno arabskich, jak i rzymskich. jedno, dwu, lub trzycyfrowych. Możemy zapamiętywać serie wyświetlając je pojedynczo, podwójnie, a nawet potrójnie. Zależności wynikające z ilości zapamiętanych liczb, czasu jaki na to potrzebowaliśmy, ilości popełnionych błędów wpływają na relatywny wynik. Więcej w opisie modułu wraz z preent screenami programu.

Moduł Pary to inny rodzaj znanej wszystkim planszowej gry MEMORY. Zadaniem użytkownika jest wskazani na planszy dwóch identycznych obiektów. Mogą to być zdjęcia przedstawiające różne miejsca, postacie, sytuacje, mogą to być także kolory. Zabawa może rozgrywać się na planszy 4x4, 6x6, a nawet 8x8 pól. O wyniku decyduje wybrany rodzaj planszy (stopień trudności), czas w jakim wykonamy ćwiczenie oraz ilość popełnionych błędów, czyli nietrafnych wskazań.
Moduł Refleks mierzy czas reakcji uczestnika zabawy. Dzięki niemu można wyćwiczyć i poprawić koordynację wzrokowo - ruchową i tym samy refleks. Ćwiczenie polega na reagowaniu na pojawiające się obrazki odpowiednimi klawiszami, które wcześniej są losowo im przypisane. W ćwiczeniu używamy minimum dwóch, a  maksimum sześciu klawiszy. Na wynik wpływa ilość wylosowanych elementów, czas w którym zostaną wyświetlone, nasz czas reakcji (nieraz decydują ułamki sekundy) oraz tzw. reakcje fałszywe - czyli kliknięcie na inny niż przypisany wcześniej klawisz.

Moduł Slajdy składa się z dwóch niezależnych ćwiczeń. Slajdów spostrzeżeniowych, gdzie w określonym czasie musimy dostrzec i wyłapać maksymalnie dużo szczegółów charakterystycznych dla slajdu oraz slajdów porównawczych. W przypadku drugiego rodzaju slajdów musimy umieć w wyobraźni i pamięci dostrzec różnice pomiędzy dwoma bardzo podobnymi slajdami. Wynik obliczany jest na podstawie ilości poprawnych odpowiedzi, które w wersji łatwiejszej polegają na odpowiedzi konkretnej (TAK, NIE), a w wersji trudniejszej na wyborze odpowiedzi właściwej znajdującej się wśród kilku podobnych.

Moduł Teksty służy rozwijaniu pamięci słuchowej. Dokonujemy wyboru spośród kilkunastu tekstów uważnie słuchając lektora. Teksty celowo naszpikowane zostały trudnymi nazwami,. dużą ilością liczb, Aby się ich przyjemniej słuchało zawierają troszkę humoru - nieraz czarnego. Użytkownik wybierając wersję łatwą, średnią czy trudną decyduje o rodzaju pytań jakie będą mu zadawane po wysłuchaniu tekstu. Albo odpowiedzi będą polegały na potwierdzeniu bądź zaprzeczeniu, albo będą stanowiły wybór z kliku lub kilkunastu odpowiedzi podobnych.

Moduł Test PK. Literki PK oznaczają Pamięć Krótkoterminową. W zaprezentowanym module możemy sprawdzić na ile mamy pojemy ten rodzaj pamięci. Ćwiczenie polega na zapamiętaniu rozszerzającego się ciągu liczb, liter lub pomieszanych znaków graficznych w dość krótkim czasie. Możemy wybrać pomiędzy poziomem łatwym (za każdym razem dochodzi nowy znak, a poprzednie są powtarzane), a poziomem trudnym, gdzie rozszerzające się ciągi za każdym razem są wylosowywane od początku.

Moduł Liczydło to program w którym łączy się refleks, koncentracja uwagi i matematyka. W dość krótkim czasie musimy umieć zliczyć szybko pojawiające się elementy pamiętając by sumować każdy obrazek oddzielnie. Ćwiczenie, które wydaj się łatwe przy liczeniu tylko jednego elementu staje się dużo trudniejsze przy liczeniu dwóch, bardzo trudne przy próbie liczenia trzech, a wręcz niewykonalne przy liczeniu czterech lub pięciu rodzajów obrazków na raz. Jednak wiemy, że TRENING CZYNI MISTRZA i polecamy ten moduł do przełamywania własnych barier.

Moduł Wyjście służący do bezpiecznego opuszczenia programu.

NAPISZ DO NAS STRONA GŁÓWNA
Strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz na stonie WIKIPEDII.
Zapoznaj się z naszą polityką cookie. Akceptując niniejszy komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z informacją. [akceptuję - zamknij]